Ieškant naujo darbo, gerai parašytas darbo skelbimas gali suteikti pirminę įžvalgą apie įmonės kultūrą bei įsitikinimus. Tačiau ne kiekvienas skelbimas yra toks paprastas, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Šiame straipsnyje išsamiau papasakojame apie dažniausias darbo skelbimų „raudonos vėliavas“.
Neminimi atlyginimo rėžiai
Atlyginimo rėžių trūkumas darbo skelbimuose yra didžiulė „raudona vėliava“. Įmonės, kurios neatskleidžia informacijos apie atlygį, gali būti neskaidrios arba pasiūlyti daug mažiau nei pozicijai priklausantis vidurkis. Detalūs darbo užmokesčio rėžiai darbo skelbimuose padeda nusistatyti realius lūkesčius. Jei aptinki skelbimą be šios informacijos, tai gali reikšti, kad organizacija bando pritraukti platesnį kandidatų skaičių arba gali turėti biudžeto apribojimus. Taip pat tokį skelbimą gali drąsiai perduoti Valstybinei Darbo Inspekcijai, kadangi, pagal darbo kodekso 25 straipsnį, darbo skelbime privalo būti nurodytas darbo užmokestis arba jo intervalas.
Per daug arba mažai informacijos
Darbo skelbimai turėtų būti išsamūs ir aiškūs. Skelbimai, kurie yra per daug ekspresyvūs ar turi pašalinių ar klaidinančių bruožų, gali indikuoti, kad įmonė bando nukrypti nuo neigiamų pareigų aspektų. Skelbimas, kuriame trūksta reikšmingos informacijos, pavyzdžiui, aiškių atsakomybių ar lūkesčių, rodo, kad organizacija nėra tiksliai apsibrėžusi specifinės pozicijos. Kandidatai turėtų skeptiškai vertinti skelbimus, kurie atrodo chaotiškai arba dviprasmiškai, nes jie gali rodyti vidines organizacijos problemas.
Neaiškus pareigų pavadinimas
Netikslus arba pernelyg bendras pareigų pavadinimas gali būti „raudona vėliava“, o tai reiškia, kad darbdavys nėra tikras, ko jam reikia. Pareigybės pavadinimas turėtų tinkamai atspindėti pareigų atsakomybę ir lygį. Pavyzdžiui, toks pavadinimas kaip „Rinkodaros nindzė“ skamba išties juokingai, tačiau jam trūksta profesionalumo ir aiškumo. Kandidatai turėtų ieškoti specifiškų ir tiksliai poziciją apibūdinančių pareigų pavadinimų, kurie suteiktų supratimo apie pareigų tipą ir hierarchiją.
Rašybos ir gramatikos klaidos
Profesionalumas – labai svarbus darbo skelbimuose, o rašybos ir skyrybos klaidos gali reikšti, kad įmonė stokoja dėmesio detalėms. Blogai suformuluotas darbo skelbimas atspindi, kaip organizacija vertina kokybę ir bendravimą. Darbdaviai, kurie nesugeba perskaityti ir pataisyti darbo skelbimų, rodo pastangų savo darbuotojams stoką. Gerai parašytas pranešimas daug atskleidžia apie įmonės kultūrą ir lūkesčius.
Realybės neatitinkantys lūkesčiai
Darbo skelbimas, apibūdinantis įvairias pozicijai užimti reikalingas patirtis ar reikalavimus, ypač pradinio lygio pozicijoms, dažnai atspindi nepagrįstus lūkesčius. Darbdaviai turėtų aiškiai įsivertinti savo lūkesčius kandidatams, ypač patirties ir įgūdžių atžvilgiu. Tokie skelbimai gali lemti didelę darbuotojų kaitą, nes darbuotojai, kurie jaučiasi pernelyg kvalifikuoti arba perdegę, yra linkę dažniau keisti darbus.
Keistos bandomojo laikotarpio sąlygos
Neįprastos bandomojo laikotarpio sąlygos taip pat gali būti įspėjamasis ženklas. Įmonės, kurioms reikia išskirtinai pailgintų bandomųjų laikotarpių arba per tą laiką taiko griežtus reikalavimus, gali bandyti išnaudoti arba apriboti darbuotojų teises. Kandidatai turėtų vengti skelbimų su neaiškia bandomojo laikotarpio informacija arba pernelyg griežtomis sąlygomis.