
Padaryti stiprų pirmąjį įspūdį darbo pokalbio metu – labai svarbu, nes tai gali nustatyti toną visam kandidatūros procesui ir palikti ilgalaikį įspūdį darbo pokalbio vedančiajam. Šiame straipsnyje rasi keletą esminių patarimų, kaip užtikrinti, kad pozityviai išsiskirtum iš minios.
Pradedam nuo punktualumo
Atvykti laiku – geriausias būdas padaryti gerą pirmąjį įspūdį. Vėlavimas į darbo pokalbį gali būti interpretuojamas kaip blogo laiko planavimo ir nepagarbos pašnekovo laikui ženklas. Atvykimas laiku demonstruoja patikimumą, organizuotumą ir rimtą susidomėjimą pozicija.
Aprangos kodas – business casual
Vienas iš pirmųjų dalykų, kuriuos darbo pokalbio vedantysis pastebės, yra apranga. Idealus profesionalumo ir prieinamumo derinys gali būti pasiektas pasitelkus vadinamąją verslo kasdienę aprangą (angl. business casual). Įsitikink, kad tavo apranga atitinka įmonės standartus, iš anksto pasidomėdamas (-dama) įmonės kultūra.
Šypsena, akių kontaktas ir kūno kalba yra raktas į sėkmę
Nežodinis bendravimas daro didelę įtaką tam, kaip kiti žmonės mato tave, o darbo aplinka – ne išimtis. Nuoširdi šypsena perteikia užtikrintumą ir optimizmą. Norint parodyti, kad domiesi ir kreipi dėmesį, palaikyk akių kontaktą. Stipri kūno kalba daro stiprų įspūdį ir išreiškia pasitikėjimą savimi bei įsitraukimą.
Dėmesys – darbo pokalbį vedančiam asmeniui
Nors darbo pokalbio metu esi vertinamas tu, ne darbo pokalbį vedantis asmuo, svarbu kreipti dėmesį į jį/ją. Aktyviai klausykis ir pateik gerai apgalvotus atsakymus. Linktelint, palaikant akių kontaktą ir susilaikant nuo pertraukinėjimo, pademonstruoji nuoširdų susidomėjimą tuo, ką darbo pokalbio vedantysis turi pasakyti. Tai rodo pagarbą ir kuria artimus santykius.
Klausimai indikuoja susidomėjimą
Įžvalgių klausimų apie poziciją, komandą ar pačią įmonę uždavimas gali parodyti nuoširdų susidomėjimą pozicija ir pasirengimą. Pavyzdžiui, „Ar galite papasakoti daugiau apie komandos dinamiką? arba „Kaip atrodo sėkmė šioje pozicijoje?” indikuoja tavo norą ir pradeda dialogą.
Pozityvumas ir nuoširdumas gali padėti
Nuoširdumas padaro tave artimesniu (-e) ir pozityvesniu (-e). Viso darbo pokalbio metu išlaikyk teigiamą požiūrį ir susilaikyk nuo ankstesnės darbovietės ar patirties kritikavimo. Nuoširdumas padeda tave įsiminti, nes taip užmezgi asmeninį ryšį su pašnekovu.
Ieškok sąlyčio taškų
Užmegzti asmeninį ryšį su darbo pokalbį vedančiu asmeniu gali būti paprasčiau, atradus sąlyčio taškus. Tai gali įmonės sėkmė, bendras pažįstamas ar net bendrą pomėgis. Darbo pokalbis bus natūralesnis ir padarys ilgalaikį įspūdį, jei santykiai bus kuriami per bendrą patirtį.
Norint sudaryti stiprų pirmąjį įspūdį darbo pokalbio metu, reikia pasiruošimo, pasitikėjimo savimi ir dėmesio detalėms. Atmink, kad darbo pokalbio metu įvertinamas ne tik tavo įgūdžių rinkinys, bet ir suderinamumas su įmonės kultūra.