Naujoko įvedimas į naują darbo vietą (angl. onboarding) yra esminė bet kurio darbuotojo karjeros dalis. Kaip ir asmeniniame gyvenime, nauji darbuotojai daro pirmąjį įspūdį apie įmonę pirmosiomis darbo dienomis. Šis pirmasis įspūdis padeda darbuotojui suvokti, ar jis priėmė teisingą sprendimą, prisijungdamas prie Jūsų įmonės. Daugelis darbdavių nepakankamai akcentuoja šio proceso svarbą. Šiame straipsnyje pamėginsime paaiškinti, kodėl darbuotojo priėmimo procesas yra toks svarbus, ir patarsime, kaip įmonė gali pasiruošti sėkmingam priėmimui.
Sėkmingo naujo darbuotojo įvedimo į darbą proceso prasmė
Kaip minėta anksčiau, pasisekęs naujoko įvedimo procesas garantuoja, kad naujas darbuotojas jausis priimtas ir lygiavertis žaidėjas naujoje komandoje. Tai garantuoja priklausymo jausmą ir gali būti graži prasmingų darbo santykių pradžia.
Įvedimas taip pat supažindina naujoką su įmonės vertybėmis ir tikslais – tai padeda naujam darbuotojui pamatyti, ar šios vertybės sutampa. Darbuotojas sužino, ką įmonė gali pasiūlyti komandai ar klientams ir kaip matuojama darbuotojo sėkmę Jūsų įmonėje.
Be to, šis procesas daro įtaką naujų darbuotojų motyvacijos bei produktyvumo lygio pakėlimui.
Paprasti žingsniai, padedantys pasiruošti sėkmingam naujo darbuotojo įvedimui
- Pradėkite ruoštis kaip įmanoma anksčiau. Potencialiam darbuotojui priėmus darbo pasiūlymą, pradėkite rengtis vadinamajai nulinei dienai. Paprašykite būsimo darbuotojo pateikti reikiamus dokumentus (sveikatos patikrinimo pažymas, asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus ir kt.) ir paruoškite įdarbinimui reikalingus dokumentus – darbo ir konfidencialumo sutartis, su mokesčiais susijusius ir kitus dokumentai, reikalingus pagal Jūsų įmonės politiką.
- Atsiųskite visą reikalingą informaciją iki pirmosios darbo dienos. Informuokite darbuotoją apie darbo vietą (jei darbas fizinis arba turite biurą), automobilių stovėjimo aikštelę, kada darbuotojas turėtų pasirodyti ar kada darbuotojas turėtų prisijungti prie sistemos (jei darbas yra nuotolinis). Jei darbas yra nuotolinis, reikėtų pasiteirauti adreso, kuriuo reikia pristatyti reikalingas darbo priemones.
- Paruoškite pasitikimo dovanėlę. Jei tai atitinka Jūsų įmonės politiką, paruoškite dovanėlę su įmonės atributika – tai puikus būdas reklamuoti savo įmonę ir nusiųsti žinutę naujokui apie prekės ženklo svarbą. Jei neturite įmonės atributikos, nedidelė dovanėlė ir asmeninis raštelis privers naują darbuotoją jaustis laukiamu.
- Išsiųskite laišką visai įmonei apie naują komandos papildymą. Pirmąją naujo darbuotojo darbo dieną informuokite įmonę apie naują komandos narė/-ę! Šiame laiške turėtų būti nurodytos naujoko pareigos, dažnai šiuose laiškiose dalinamasi ir įdomiais faktais apie darbuotojo pomėgius ar asmenybę – tai gali būti padėti naujam darbuotojui ir kitiems darbuotojams užmegzti pokalbį.
- Pristatykite naują komandos narį savo komandai. Idealu, jeigu suorganizuotumėte gyvą susitikimą su komanda biure ar kitoje darbo vietoje. Jei Jūsų įmonė neturi biuro arba vis dar pilnai dirbate nuotoliniu būdu, puikiai tiks ir nuotolinis susitikimas.
- Paskirkite mentorių. Tokia praktika įmonėse tampa vis populiaresnė. Jei negalėsite apmokyti ir padėti naujam darbuotojui, turėtumėte paskirti vieną iš kitų komandos narių, kad padėtų naujokui išmokti visko, ko gali prireikti, kad galėtų tinkamai atlikti savo darbą. Jei dėl kokių nors priežasčių negalite paskirti mentoriaus, paruoškite aiškius konspektus, kad darbuotojas galėtų iš jų mokytis ir pasiruoškite, jog gali tekti atsakyti į naujokui kylančius klausimus.
- Aiškios pareigos ir tikslai. Dažniausiai pareigos yra aprašomos darbo skelbimuose arba aptariamos darbo pokalbių metu. Tačiau pasirūpinkite, kad jos būtų primintos naujokui. Taip pat įsitikinkite, kad darbuotojas žino apie asmeninius ar komandos tikslus.
- Palaikykite nuolatinį ryšį su darbuotoju. Suplanuokite kassavaitinius susitikimus su naujuoju darbuotoju, kad žinotumėte visas jo sėkmes ir sunkumus. Tai parodys naujokui, kad jums tikrai rūpi ir norite, kad darbuotojui pasisektų ir tobulėtų. Taip pat nuolat dalinkitės atsiliepimais apie naujoko progresą – tai padės suprasti, ką jis daro teisingai ir kurias sritis reiktų patobulinti.
- Skirkite laiko ir būkite kantrūs. Visi esame skirtingi, todėl kiekvienam darbuotojui prireikia individualaus laiko tarpo, kad galėtų persilaužti ir išmokti svarbiausią medžiagą naujoms pareigoms.
- Susitikimas bandomojo laikotarpio pabaigoje. Bandomojo laikotarpio pabaiga dažniausiai rodo atlyginimo pakėlimą, bet yra ir kita medalio pusė. Naujokui reikia atsiliepimų ir garantijos, kad jis ar ji pateisino Jūsų, kaip vadovo, bei įmonės lūkesčius.
Atminkite, kad tvirtas ir stabilus naujų darbuotojų įvedimo procesas yra Jūsų įmonės sėkmės ir darbuotojų gerovės pagrindas. Pasibaigus bandomajam laikotarpiui, nepamirškite palaikyti ryšio su savo darbuotojais!