Konstruktyvus grįžtamasis ryšys gali ženkliai pakeisti darbo vietos dinamiką. Sričių kurias derėtų pakeisti, nurodymas yra tik vienas iš aspektų – kas kita yra daryti taip, kad įkvėpti savo darbuotojus. Šiame straipsnyje pristatysime būdus, kaip pateikti grįžtamąjį ryšį, skatinantį darbuotojų augimą ir didinantį darbovietės produktyvumą.
Atsargiai pasiruoškite pokalbiui
Kad grįžtamasis ryšys turėtų naudos, būtina pasiruošti. Kad viskas būtų pateikta išsamiai ir aiškiai, skirkite laiko konkrečių pavyzdžių, pabrėžiančių aptariamą elgesį ar rezultatus, surinkimui į vieną vietą. Nepamirškite, kad konkretumas, o ne bendros šnekos, lemia naudingą grįžtamąjį ryšį, todėl įsitikinkite, kad Jūsų komentarai pabrėžia stipriąsias puses ir galimybes tobulėti.
Sukurkite pasitikėjimą
Grįžtamasis ryšys yra sutinkamas maloniau, kai yra abipusis pasitikėjimas. Pagarbos ir supratimo skatinimas, taip pat užtikrinimas, kad kritika neatrodytų kaip kritika, yra pasitikėjimo kūrimo dalis. Vadovai turėtų teikti pirmenybę atviram, reguliariam bendravimui, kad tai pasiektų. Atsiliepimai labiau panašūs į bendradarbiavimą, o ne į vienpusį įvertinimą, kai esate empatišku (-a) ir parodote, kad domitės žmogaus vidiniu augimu.
Pasirinkite tinkamą erdvę bei laiką
Atmosfera turi didžiulę įtaką tam, kaip grįžtamasis ryšys bus priimtas, todėl užtikrinkite, kad pokalbis vyktų privačioje erdvėje, kurioje darbuotojas jaustųsi saugiai ir įvertintai. Laikas taip pat svarbus: raskite tinkamą laiką ramiam ir neskubiam pokalbiui – idealiu atveju venkite didelio streso laikotarpių arba dienų prieš savaitgalį ar atostogas. Toks aplinkybių apgalvojimas rodo jautrumą ir norą sukurti produktyvią diskusiją.
Naudokite pagarbų toną ir kalbą
Naudojant mandagų balso toną ir tinkamai pasirinktą žodyną, grįžtamasis ryšys gali būti veiksmingesnis. Ramus, skatinantis tonas sumažina darbuotojo norą apsiginti, o naudojant „aš“ sakinius (pavyzdžiui, „aš pastebėjau“, o ne „tu visada“), grįžtamasis ryšys nesukelia kaltės jausmo. Teigiama kalba skatina augimo mentalitetą, skatina žmones investuoti į savęs tobulėjimą, o ne jaustis papeiktu.
Sutelkite dėmesį į elgesį
Jei grįžtamasis ryšys sutelkiamas į veiksmus ir rezultatus, o ne į asmenybės savybes, jis tampa konstruktyvesnis ir veiksmingesnis. Pavyzdžiui, užuot sakę „Tu neorganizuotas (-a)“, galite pasakyti: „Pastebėjau, kad kelios paskutinės ataskaitos buvo atliktos prastai. Kaip galėčiau tau padėti patobulėti?“ Šis metodas rodo pagarbą asmeniui ir konstruktyviai nustato augimo sritis.
Siūlykite aiškius, veiksmingus sprendimus
Grįžtamasis ryšys turėtų būti veiksmingas, todėl siūlome pateikti pasiūlymus, kaip asmuo galėtų tobulėti, ir, jei įmanoma, suteikite išteklių ar strategijų. Problemų sprendimas bendradarbiaujant, kaip ir galimų sprendimų aptarimas kartu, įgalina darbuotoją ir parodo, kad esat pasiryžę investuoti į jo/jos sėkmę.
Skatinkite atvirą dialogą ir aktyvų klausymąsi
Grįžtamasis ryšys turėtų būti dialogas, kurio metu darbuotojas jaučiasi išgirstu ir vertinamu. Skatinkite darbuotojus pasidalinti savo požiūriu į atitinkamą problemą – galbūt yra problemų, kurių jūs nežinote. Aktyvus klausymasis gali suteiki vertingų įžvalgų, skatinti abipusį supratimą ir sukurti partnerystės jausmą.
Sugalvokite tolimesnius, pažangos stebėjimo veiksmus
Konstruktyvus grįžtamasis ryšys nesibaigia dialogu – pažangos stebėjimas rodo įsipareigojimą asmens vystymuisi. Greitas pasidomėjimas, kaip sekasi, po kelių savaičių gali sustiprinti paramą, suteikti abiem šalims galimybę peržiūrėti pažangą, sustiprinti teigiamus pokyčius ir pasitikėjimą.