Aptarinėjant bet kurios organizacijos struktūrą, dažnai neapsieinama be dviejų pozicijų – žmogiškųjų išteklių specialistai ir personalo atrankų specialistai. Nors iš pirmo žvilgsnio abi pozicijos gali pasirodyti identiškos, jų atsakomybės, veiklos sritys ir tikslai labai skiriasi. Suprasti šiuos skirtumus yra labai svarbu tiek įmonėms, tiek kandidatams, todėl apžvelgsime esminius žmogiškųjų išteklių ir personalo atrankų specialistų skirtumus.

Pagrindinės veiklos sritys

Pagrindinė žmogiškųjų išteklių specialistų pareiga – valdyti visą darbuotojo gyvavimo įmonėje ciklą. Tai apima darbuotojo įvedimą į darbą, apmokymus, darbuotojų įtraukimą, veiklos valdymą, naudų administravimą ir darbo teisių laikymąsi.

Personalo atrankų specialistai dėmesį skiria tik talentų pritraukimui. Šių specialistų vaidmuo – atrasti, pritraukti ir pasamdyti geriausius žmones atviroms darbo vietoms įmonėje. Kai kandidatas yra įdarbintas, įdarbintojo vaidmuo paprastai baigiasi.

Atsakomybės

Žmogiškųjų išteklių specialistai yra atsakingi už platų veiklų spektrą, įskaitant darbo tvarkos taisyklių kūrimą, darbuotojų problemų sprendimą, darbo užmokesčio ir išmokų administravimą bei darbo kodekso laikymosi užtikrinimą.

Tuo tarpu personalo atrankų specialistai yra atsakingi už darbo skelbimus, gyvenimo aprašymų įvertinimą, pokalbių vedimą, derybas dėl darbo pasiūlymų ir talentų rinkų kūrimą būsimoms pareigoms.

Santykiai su darbuotojais

Žmogiškųjų išteklių specialistai labai glaudžiai bendradarbiauja su darbuotojais viso jų darbo įmonėje metu bei užima mediatoriaus poziciją, palaikant ryšį tarp personalo ir vadovybės.

Personalo atrankų specialistai įprastai trumpai kontaktuoja su potencialiais darbuotojais, nes jie atsakingi už sklandų įdarbinimo procesą.

Įgūdžiai

Žmogiškųjų išteklių specialistai privalo turėti puikius komunikacinius įgūdžius bei turėti patirties kuriant politikų formavimo, darbuotojų įtraukimo, konfliktų sprendimų ir atitikties valdymo iniciatyvas.

Personalo atrankų specialistai turi būti įgudę kandidatų paieškos strategijų kūrime, mokėti kurti tinklus, pasiruošti ir vesti darbo pokalbius, įvertinti kandidatus ir prisidėti prie darbdavio prekės ženklo kūrimo.

Tikslai

Žmogiškųjų išteklių specialistai rūpinasi žmonių išlaikymu, produktyvumo didinimu ir teigiamos darbo vietos kultūros ugdymu.

Svarbiausias personalo atrankų specialistų tikslas – kuo greičiau ir efektyviau užpildyti laisvas pozicijas įmonėje geriausiais kandidatais.

Nors ir žmogiškųjų išteklių, ir personalo atrankų specialistai tiesiogiai padeda organizacijai sėkmingai dirbti, jų pareigos yra unikalios ir viena kitą papildančios. Personalo atrankų specialistai specializuojasi geriausių talentų pritraukime ir išlaikyme, o žmogiškųjų išteklių specialistai fokusuojasi į bendrą darbuotojų patirtį. Šių pareigybių skirtumų atskyrimas leidžia įmonėms tinkamai struktūrizuoti komandas ir užtikrinti, kad tiek personalo atranka, tiek jo valdymas būtų sėkmingi.